T5W | favorite books of the year so far

Anul acesta am citit 29 de chestii, și spun chestii pentru că nu sunt toate cărţi in adevăratul sens al cuvântului. Berenice a lui Poe, de exemplu, are doar câteva pagini. Herbert West, reanimator am citit-o de doua ori anul acesta, o dată in ianuarie in The best of H.P. Lovecraft, o dată zilele trecute pentru că nu știu, dar am notat-o separat pe goodreads, așa că am trecut-o de două ori pe listă (doar că o dată e incognito). De asemenea, am citit trei părţi din Cronicile Blackstone, așa că le-am notat și pe astea separat, pentru că pe celelalte trei nu știu când o să le citesc. O carte de poeme tumblr-iste. O piesă de teatru. Multe cărţi scurte, fiindcă n-am nervi pentru cărţi de +300 pagini. Deci n-am citit 29 de cărţi, doar vreo 20 și câteva chestii.

Topul meu va fi scurt, fiindcă diriga mea teroristă vrea să facem videoconferinţă ca să vorbim despre Harap-Alb tocmai azi.

1. Eu, robotul de Isaac Asimov – nu sunt o fană a cărţilor ce cuprind mai multe povestiri, in mare, pentru că nu știu să-mi fac o părere despre ele, majoritatea având povești mai mult sau mai puţin bune. Din cartea asta am iubit fiecare poveste, și nu-mi amintesc când am spus ultima dată ceva de genul. Robbie mi-a frânt inima, dar restul poveștilor intorc cele 3 legi ale roboticii pe toate parţile, având-o in umbră sau chiar in acţiune pe robopsihologul Susan Calvin, de la inceputul până la sfârșitul carierei ei.
Cartea asta iti pune rotiţele in mișcare și o recomand oricui, indiferent ce gen literar preferă.

2. Mașina timpului de H.G. Wells – n-aveam de gând să mă repet, am vorbit despre cartea asta și in topul trecut (care da, la mine a fost acum două săptămâni, fiindcă topul de săptămâna trecută era prea neinteresant, dar luna asta avem teme faine, so…). merită să intre aici’șa, pentru că așa cum am spus, m-a ingrozit mai tare decât orice carte horror citită in ultimii ani, nu mi se intâmplă foarte des ca o carte să-mi lase o impresie atât de puternică, așa că de ce nu.

3. Sunt o legendă de Richard Matheson – sincer, nu sunt o fană a vampirilor, și in general nu mă atrag cărţile cu fiinţe supranaturale, nu sunt destul de credibile pentru mine, sunt o sceptică, nenorocire de om, aiaiai. Dar ! Nu știu câţi și-au pus vreodată intrebari in legătură cu caracteristicile vampirilor, adică explicaţii logice sau știinţifice pentru frica lor faţă de usturoi, cruci, alea-alea. N-o mai lungesc, cartea asta mi-a strârnit puţin interesul in legătură cu vampirii, și datorită lor (click aici’șa – pun link zilele astea că acum n-am timp), acum sunt dublu-curioasă. Când o să termin toate curiozităţile care mă rod acum, voi studia și fenomenul ăsta.

4. Câinele din Baskerville de Arthur Conan Doyle – amân să citesc seria asta de vreo 5 ani, și n-am să inţeleg de ce nu am fost niciodată destul de curioasă și atrasă de Sherlock Holmes. Mister, alea-alea, foarte tare. Mi-a adus aminte de Scooby-Doo.

5. Orașul și stelele de Arthur C. Clarke – nu este chiar prima carte science-fiction pe care o citesc, dar a fost prima care m-a impulsionat să caut și altele de acest gen. Nu este nici cea mai extraordinară carte, nici Clarke nu este tocmai autorul meu de scrience-fiction preferat de până acum, dar merită menţionat, pentru că mi-a influenţat lecturile de anul acesta și mi-a distrus câteva prejudecăţi in legătură cu cărţile sefe, și anume că sunt plictisitoare, greoaie and so on. Nu fiţi fraieri, citiţi SF-uri ! Dacă nu sunteţi siguri de Clarke, luaţi-l pe Asimov la ture, n-aveţi ce pierde.

JUST DO IT !

Acum o să mă intorc la Harap-Alb. Ura mie.

6 răspunsuri to “T5W | favorite books of the year so far”

  1. Cum adica poeme tumblriste? :))

    • Julia says: Says:

      Poezii, poeme, nu-mi mai amintesc ce erau. Vorbesc de „aici nu mai locuiește nimeni” de Eva Precub. :)) Aveam impresia că citesc tumblr-ul unei adolescente depresive.

  2. multumiri pentru recomandari …multe dintre ele amiontiri placute…zi faina

  3. Sa ai bafta in continuare !! :*

zi una de jale

