Trei culori avem… pe bune?

Azi am avut un tricolor in par. Nici de 1 decembrie n-am fost asa patrioata. Nici azi n-as fi fost, daca nu ne-ar fi amenintat diriga ca nu ne incheie mediile/motiveaza absentele daca nu vom fi prezenti si ipocriti la datorie. Pentru ca maine e Mica Unire si eveniment, concursuri de costume nationale, aviatia, armata, televiziunea in curtea scolii, sa ne dam importanti. Canta popa, canta fanfara, canta primarul, se canta imnul Romaniei, se canta imnul Uniunii Europene.. si domnul D.

Domnul D. e un personaj foarte interesant in Las Saceles. Fost director, actual „scriitor”, prezent la toate evenimentele culturale din les satucus, mereu cu discursuri emotionante si pline de iubire die patrie, mereu critic cu privire la semnele-neoane EXIT din biserici, mereu de evitat cand isi scrie memoriile la biblioteca.

Astazi m-a surprins discursul lui. M-a surprins motaind in picioare pana in momentul cand am auzit:

„V-am vazut, copii, cum priveati infrigurati steagul inaltandu-se in timp ce intonam imnul.”

DAAA, POATE PENTRU CA SE CLATINA SI CREDEAM CA O SA CADA PE NOI.

Am vrut sa urmez sfatul lui Alex: sa ma pun pe burta si sa ma tarasc spre iesire, motivand ca sunt melc si am drepturi, dar n-aveai unde, totul era impanzit de armata si profa de filosofie, care era proptita-n fata mea si ale carei opinci le-am fotografiat si trimis in prostie pe wapp precinilor, cand nu ma auzea facand misto de ce se intampla pe acolo se intorcea crezand ca e ceva in neregula si ar fi fost dubios sa ma fac nevazuta. De cateva ori pe an imi aude si ea glasul de cocomarla, la cate o festivitate de gen, ca pe la orele ei nu-mi place sa ajung.

Ceea ce m-a salvat a fost invitatia la hora. Toata lumea astepta acel moment mirific. Pentru a lua-o la sanatoasa, nu de alta.

Liniste… o gaza tiuie in departare.. o voce baritonala: acum va invitam sa luati parte la ho… secunda doi, trei sferturi din populatie migra spre iesire, pentru o clipa m-am trezit singura in multime, dar m-am mobilizat si din zece pasi, doua strigari.. unde sunteti, baa? hai ca-i amuzant.. am nimerit gaura grotei a.k.a poarta scolii si hasta la pasta, domnule D. Da, stiu, am aratat ca niste animale scapate de la zoo.

Mie nu-mi plac manifestarile de gen, in primul rand ca sunt ipocrite, nimanui nu-i pasa, sa fim seriosi. E un fals sentiment care ni se induce de doua ori pe an, ca in rest nu suntem romani, suntem tiganii Europei. In al doilea rand, pentru ca nu ma regasesc in ele. Cand am intrat in scoala si am observat ca toata lumea era imbracata in costum national ma intrebam ce cristos am fumat azi dimineata, a fost a naibii de ciudat sa vad tarancute cu smartphone-uri in mana facandu-si selfie-uri sau jucand Temple Run 2.

Iubesc Romania, atata iubire, nu-mi incape in inima… dar despre asta si despre anumiti romani o sa vorbesc maine, ca tot e Ziua cea mare si suntem in tema.

zi una de jale

