Mă simt ca in vacanţă.

9 decembrie – mi-am dat toate tezele, am primit deja niște cadouri geniale, se anunţă un weekend perf, n-am niciun stres și sunt foarte binedispusă. Să curgă beuturaaa ! Nu, nu incă, mai intâi cărţile.

Mi-am mai făcut puţină ordine in căp’șor și am avut o revelaţie. Aveam acum ceva timp un obicei, mai corect spus o fixaţie, de a termina o carte sau de a vedea un film până la capăt indiferent cât de mult imi displăcea sau se juca cu nervii mei. Numai așa pot să-mi explic că am citit cărţi ca Altfel de ingeri și am rezistat la filme ca I spit on your grave. Dacă nu le terminam imi stăteau efectiv in cap, muream de curiozitate, le visam și noaptea… că dacă se intâmplă ceva interesant la final? Dar adevărul e că nu-mi amintesc vreo carte care să-mi fi schimbat părerea la final, ori care să devină mai interesantă pe parcurs. Filme, nici atât.
Ei, anul acesta am abandonat atâtea cărţi și filme după primele 5 pagini sau 10 minute, incât in momentul ăsta e o mare varză in capul meu, dar e o varză mișto, suportabilă. Am ajuns la concluzia că nu merită să faci un lucru care nu iţi place, doar pentru că e posibil să se intâmple aia și ailaltă, doar pentru că la inceput te-a entuziasmat sau ai așteptat s-o citești atâta timp. Meh. Dacă te roade curiozitatea, citește un rezumat și hasta la pasta. Am din ce in ce mai puţin timp liber și incep să-l apreciez altfel.

Și apropo de obiceiurile mele dubioase legate de cărţi, m-am luat eu și-n alt post de cei ce nu știu să scrie recenzii și-ţi pun toată acţiunea pe tavă, dar acum nu e vorba de recenzii și de simplul fapt că unele persoane nu se pot abţine să nu-ţi spună cum se termină o carte. Faza recentă: o prietenă imi returnează o carte pe care nu apucasem să o citesc când i-am dat-o, cu menţiunea: da, se trezește din comă. DE CE AI FĂCUT ASTA? Sunt carţi al căror sfârșit il anticipezi incă dinainte să incepi să citești, insă eu sunt genul de om căruia ii place să fie surprins cu fiecare cuvânt sau pagină, de aia nu citesc recenzii inainte să-mi iau o carte (bine, mai nou o fac, că anul ăsta a fost traumatizant din punct de vedere literar pentru mine); dacă știu prea multe despre o carte nu mai are niciun farmec și atunci mă rezum numai la lucruri generale, ca titlu, autor și un citat pe care l-am citit intâmplător ori vreo listă de cărţi considerate de mine bune prin care am regăsit-o și pe X. Atât. Deci oameni, nu mai mâncaţi rahat cu spoilerele voastre.

Așa că in două săptămâni am de gând să termin sau să abandonez următoarele:
1. Orașul cu salcâmi, M. Sebastian
2. Omul invizibil, H.G.Wells
3. Eleganţa ariciului, Muriel Barbery
4. Fata cu cercel de perlă, Tracy Chevalier
5. Ghidul leneșului, Tom Hodginson
6. Dacă aș rămâne, Gayle Forman – nu, deci chestia asta chiar mi se pare că arată dubios in biblioteca mea.

image

Da, știu, nu e funny.

Posted from WordPress for Android

2 răspunsuri to “Mă simt ca in vacanţă.”

  1. Postezi deeeesssss imi placeeee :#
    Aceiasi problema o am si eu cu spoilere si cred ca toata lumea.E super enervant sa ti se zica dinainte ce o sa se intample
    Altfel de ingeri n-a fost asa rea,o hateresti ca sa ma enervezi pe mine
    stiu,stiu *lacrima*

zi una de jale

