VREAU IN AUSTRALIA.

image

Urăsc frigul, gheaţa, vântul rece-n faţă. Hainele groase și incomode, mersul pe zăpadă, alergia la frig.
Urăsc că m-am născut in anotimpul ăsta deprimant.
Urăsc trecerea de la rece la cald, urăsc că mi se aburesc ochelarii, urăsc să-mi ingheţe părul dimineaţa in drum spre școală.
Mă dor ochii de la albul zăpezii, mă doare pieptul de la aerul rece, de munte, mă doare-n cur de oamenii care mă injură că mă bag in faţa lor la cafea.
Urăsc că nu pot face nimic in anotimpul ăsta, că mi-e silă să ies din casă și dacă iarna ar insemna doar casă-căldurică, pulovere-drăguţe, chestii-calde, ochi-in-geam și seara-beculeţe, aș fi foarte fericită.
Urăsc că-mi miroase părul a fum și că aud cum taie vecinii porcii.
Urăsc că am curtea din faţă acoperită complet de viţă-de-vie și ii vine să se scuture numai când trec eu pe acolo. Urăsc când imi ingheaţa clanţa și mai ales poarta, iar asta mă ţine mai mult timp sub viţă.
Urăsc să-l văd pe bunicul meu, om la 81 de ani, căţărat pe scară, in vie, ori pe acoperișul holului, să dea zăpada. Urăsc să vad scara aia pusă pe SCĂRILE ingheţate, gata să alunece oricând. Urăsc scările, urăsc că-mi ingheaţă mâinile pe chestii și urăsc colindele. Urăsc Ajunul Crăciunului, când trebuie să stingem luminile in faţă, pentru că vin ţiganii „cu colindul”. Și boroșogii ăia beţivi, care umblă cu capra.
Urăsc când se topește zăpada, e totul mocirlă și curge apă de pe case.
Urăsc cerul alb-murdar.
Urăsc iarna.

Posted from WordPress for Android

zi una de jale

