Waste of trees.

Nu credeam să ajung la o asemenea concluzie, insă m-am gândit și m-am răzgândit: in bătălia e-book vs cărţi tipărite, cred că cele mai multe avantaje le au cărţile electronice.

Mă gândesc serios să-mi iau un Kindle și să renunţ (parţial) la cărţile tipărite, pentru că, oricât de mult mă calcă pe nervi evoluţia tehnologiei ăsteia de a ne face viaţa mai ușoară și mai puţin utilă, nu pot să ignor faptul că: o carte electronică este mai ieftină decât o carte tipărită, iar eu am realizat recent că am cheltuit o mică avere pe cărţi; o carte tipărită o citești o dată, trece prin mâinile tuturor cunoștinţelor tale și se intoarce la tine ingălbenită, ruptă, mâzgălită sau mai știu eu; cărţile ocupă mult spaţiu – imi plac bibliotecile, imi plac mormanele de cărţi, dar nu-mi place să șterg praful atât de des, ori să fac curat in bibliotecă, imi ia prea mult timp și spaţiu. de ce să fac asta, când pot să am 10 000 de cărţi intr-o tabletă? in plus, e greu să-ţi găsești o poziţie comodă când citești sau să nu amorţești in aceiași poziţie, pentru că o carte normală e prea cretină să stea deschisă la o anumită pagină, deci trebuie să te folosești de ambele mâini. n-ai nevoie de lanterne incomode noaptea și nici de lămpi speciale de cărţi care te orbesc. poţi mări scrisul, poţi da copy&paste la citate, nu trebuie să iţi amorţești mâna citând pagini cu pixuleţul pe hârtie sau mâzgălindu-le etc. și nu, ecranul NU iţi obosește ochii, așa cum contraargumentează toţi neinformaţii, pentru că, dragilor, tehnologia a avansat și există ecrane de protecţie. oricum din cauza cititului am ajuns mioapă, so no biggie. se folosesc atâţia copaci pentru a descrie natura. singura natură pe care ar trebui să o descrie o carte ar trebui să fie cea agonizând (o, da, azi sunt rea).

Poate vorbește lenea din mine. Dar chiar mi se pare o afacere bună. In plus, incepe să mă obosească argumentul, adică unul din puţinele argumente ale celor care preferă carţile tipărite: „imi place mirosul..”
Nu știu, mie nu-mi place nici mirosul de carte nouă – miroase a pește -, nici mirosul cărţilor vechi; rar găsesc o carte care să nu miroasă a babă turmentată;
Bineinţeles că experienţa nu e aceiași, eu una simt fiecare carte altfel, in funcţie de copertă (da, judec cărţile după copertă. strict cărţile), scris, fond, iar pe e-reader pare un pic cam sec, insă ..  e același căcat, intr-un alt ambalaj. Conţinutul e același. Dacă asta e ceea ce te interesează, normal.

ACUM ȘTIŢI CE VREAU DE CRĂCIUN. DACĂ AVEŢI TUPEU SĂ VĂ PREFACEŢI CĂ N-AŢI CITIT ASTA VĂ DESCĂPĂŢÂNEZ *râde grohăind*

Posted from WordPress for Android

2 răspunsuri to “Waste of trees.”

  1. Este o idee destul de bună , poate că ar trebui să-ți urmez sfatul deși nu știu cât de plăcute sunt pentru ochiane e-readerele dar asta rămâne de văzut .

    • Julia says: Says:

      Asta ar fi cam singura problemă cu e-readerele, dar din diverse discuţii avute cu deţinători de așa ceva, nu e chiar așa negru dracu’, ecranele de protecţie sunt eficiente și poţi seta luminozitatea cum vrea nervul tău optic. Bine, acum nu vreau să influenţez pe nimeni, e strict parerea/alegerea mea. 🙂

      Deci m-ai găsit. :)) Acum am văzut mesajul.

zi una de jale

