neaţa chizdă

azi scriu fara diacritice sa ma inteleaga si dusmanii mei. imi cer scuze daca mai strecor cate o cratima din cand in cand , is defecta. no, ca-s acuzata da rasism si discriminare. io n-am nimic cu tiganii, am ceva cu corciturile astea care isi spun tagani, care stau la doi pasi de mine si langa care am crescut cu teroarea in vena haorta. cum sa zic? n-am cum sa zac no, trebuie sa traiesti langa cea mai mare comunitate de rromi din sud-hestul europei ca sa intelegi. eu am ajuns la o concluzie: taganul tot tagan ramane, poti sa-l iei de cand e bebe si sa-l cresti in puf, sa-i oferi cea mai da haur educatie, cele mai da pretentii prietenii si cunostinte, sa-l tai departe de orice urma da tagan, e dageaba. taganul are mizeria, minciuna si hotomania in sange. caz concret: oameni albi adopta un pui da tagan, il cresc ca pe-un printisor, ca apoi sa se trezeasca ca fura un pate de la magazin. da ce? nici copilul nu stie. nu e ca si cum nu avea ce sa bage la mat. printisor, cum am zis, futa-l dzo.
dupa ce ca-s vai de mama snitelului lor, sunt si lenesi, a dreacu’. adica, adevarul e ca nimeni n-ar angaja un tagan, dar ma uit la Baracă O Banana, si el e tot tagan, da el cum dracu a reusit sa-si castige respectul, ma? el si tot neamul lui intunecat. adevarat, si intunecatii astia au o parere prea buna despre ei si-s niste pui de cocalari, dar pana mea: nu put, invata, muncesc. asa greu sa fie? as vrea sa mint si sa zic ca avem drepturi egale, dar nu pot, fiindca ăștia, nu fac nimic ca sa-si castige dreptul de om. intotdeauna o sa se gaseasca unul mai rasarit sa zica(in general una care a avut iubit tigan): „da ce, ei n-au suflet? nu sunt toti la fel. sunt si ei oameni”. OAMENI? pe ce planeta? unde traiti? pai bine mai pula(chizda), ca ti-e usor sa zici ca-s oameni cand nu prea ai avut de-a face cu asa „oameni”. stii, cand esti in afara esti ‘ăl mai pacifist, tu esti miezul din kurtos, al mai protestant iubaret de fiinte bipede. n-ati vazut cate am vazut eu, e usor sa dati din clanta. oameni batuti cu lanturi pentru 15 lei, caini schingiuiti cu bucati de sarme, taganci care se caca in fata usii tale ca sa te muti, taganci care se pisa pe mormantul lu’ ma-ta si-ti pun gaini negre sau jumatati de paine, ca chipurile te blesteama, tagani cu maturi care iti intra in propria curte, naiba stie cum si se repede la tine, te obliga sa-i cumperi matura in plm, taganci care iti spun sa-i mananci pula daca nu vrei sa-i cumperi covorul. tagani care te scuipa din mers. anii trecuti a fost si-un viol organizat. o copila de nici 14 ani… batai pe strazi, batai la sarbatori locale, batai in autobuze… oameni? nu toti sunt la fel… nu, doar majoritatea. eu n-am nimic cu aia care-si vad de viata, dar ei nu prea obisniesc sa faca asta. vara trecuta a scapat un tagan criminal de la puscarie, in saptamana imediat urmatoare: un nene si-a luat-o in cap in propria curte, vecinei mele ia mutat masina la cativa metri de fata portii, noroc ca patrulau politistii prin zona exact la ora aceea si l-au pus pe fuga, iar eu cum nu dorm noaptea, fara sa cunosc povestea si fara sa fi vorbit cu matusa mea si varul meu despre asta, aveam in permanenta senzatia (la fel ca si ei) ca cineva cotrobaie prin curte, noapte de noapte. tarziu am aflat ca chiar a fost. pai sa nu te simti in siguranta in propria curte? tu’va cristosu mamii voastre. acum putea sa fie si roman criminal scapat din inchisoare, dar nu cred ca era atat de disperat sau ar fi fost destul de inteligent incat sa nu dea spargeri imediat dupa ce a iesit si in aceeasi zona, adica lerul meu…

nu sunt rasista, nu ma consider. cred ca am dezvoltat un prea mare instinct de aparare vazand atatea si de aia am o problema cu ei. am si eu o amica tiganca, de ce sa mint? dar mă enervează ca striga „discriminare”, dar nu fac nimic care sa arate ca nu merita discriminati, ci merita respectati. adaugand la asta si faptul ca suntem facuti ultimii oameni in toata hEuropa din cauza lor. pai da, ce facem aici?

Posted from WordPress for Android

zi una de jale

