Currently reading…#2

Am renunţat momentan la Muntele vrăjit, așa că ieri am citit O crimă anunţată și mi-am adus aminte de copilărie, când eram innebunită după cărţile Agathei Christie și serialul Crimele din Midsommer. Apoi am deschis televizorul, am inchis televizorul și am pus mâna pe altă carte. Am avut de ales intre Sfârșitul copilăriei de Arthur C. Clarke, Casa molimei de Jim Crace și primul volum din Fluturi de Irina Binder. Casa molimei am incercat s-o citesc și anul trecut, dar m-am plictisit după două pagini. Chiar nu sunt mândră de ce am citit anul ăsta. Pentru că nu am avut timp să citesc cât mi-aș fi dorit și pentru că am nimerit cărţi foarte proaste. Acum am inceput Fluturii Irinei Binder și nu sunt deloc impresionată. Cartea este cel puţin mediocră până acum. Genul de limbaj, clișee și idei abordate pe blog-uri de pizde sentimentale. Senzaţia asta am avut-o numai când l-am mai citit pe Chirilă. Chiar nu-l suport pe Chirilă. Pur și simplu nu e genul meu, n-am nimic cu fanii genului, dar mie mi se pare patetic, dacă nu chiar jalnic, și mă simt aiurea citind sentimentalisme din astea. Nu pot să nu citesc astfel de cărţi fără o urmă de sarcasm.

Primul fragment din Fluturi:
Cine sunt eu?
Chiar așa, cine sunt eu? Sunt doar un om ca toţi oamenii…

Extraordinar! Electrizant! Extraplat! Ce să mai zic? Nu știu, nu contest faptul că n-ar avea talent, doar că rog toate persoanele care mi-au recomandat astfel de cărţi să-și dea delete de pe faţa Pământului sau să mă șteargă de pe lista cu prieteni, pentru că nu mă cunosc deloc.

Citate din primele 50 de pagini:
„eram o tânără frumușică și aveam succes la bărbaţi”
„eram graţioasă, feminină, romantică și răbdătoare”
„eram blondă, cu ochii verzi și voluptoasa, iar ea era brunetă, cu ochii negri și foarte slabă”
„- Pentru că ești interesantă, frumoasă, senzuală, misterioasă, impunătoare, puţin arogantă…”
„- Scuză-mă, dar m-ai orbit cu faza lungă, a replicat el, privindu-mi sânii.”
„Ai clasă, ești manierată și feminină. Ești deosebită, să știi.”
„eram deosebită prin naturaleţe, umor, lipsa prejudecăţilor și a francheţii”
„am sânii mari, foarte mari, adică imenși”
„energia ta debordantă, privirea atât de expresivă, frumuseţea, calmul, puterea..”
„nu voiam să-mi stric imaginea de divă sigură pe ea”
„ești o fiinţă minunată. ești adorabilă și dulce….”
„cum de ești atât de matură? pentru că mă surprinde câte știi și cât ești de dezinvoltă”
Câteva pagini mai incolo:
” ai un aer maiestuos, o atitudine demnă și un zâmbet de divă, senin. prin felul tău atragi atenţia și, totodată, impui un respect anume”
„eram genul de femeie lipsită de inhibiţii și complexe”
” – Ești incredibil de romantică și de sensibilă..
– Sunt patetică, nu?
– Nu. Ești deosebită.” > Nu, de fapt, chiar e patetică.
„- Erai prea perfectă pentru mine, prea cuminte, prea inocentă…”
„tu ești atât de iubită și atât de puternică…”
„- Mainile tale au ceva. Sunt ca o catifea, știai?”

Mi-e rău !

Posted from WordPress for Android

5 răspunsuri to “Currently reading…#2”

  1. Uah, in sfarsit, nu sunt eu singura declasata! Toate blogurile si facebook-ul gem de comentarii extaziate la adresa cartii Fluturi. Daca incerci sa-ti spui parerea ca este o carte foarte proasta, iti sar la jugulara fanii lui Binder sa te puna la punct ca esti insensibila. In plus, te poti astepta cu interventiile lui Binder in persoana care iti tine o mica prelegere despre lumea rea si invidioasa pe succesul ei publicistic. Oare, nu se vede cat este de ridicola (ii place sa se laude, sa fie adulata)?

    Chiar pasajele postate de tine din cartea Fluturi denota narcisismul de care sufera.

    Parerea mea: vina principala o poarta editura care a acceptat sa-i publice maculatura numita Fluturi. Nu ma mira hoardele de admiratoare atata vreme cat nivelul de cultura a luat-o serios la vale. Mediocritatile si manelismul sunt in floare.

  2. sucuridecuvinte Says:

    Şiiii în sfârşit cineva care nu s-ar uita cruciş la mine când aş face un comentariu, nu foarte drăguţ, la adresa cărţii, dacă se poate numi carte, Fluturi.
    Şi sunt de acord cu ce a spus Mika, e vina editurii care a acceptat să publice aşa ceva…bleah!

  3. […] de Irina Blender – despre experienţele mele masochiste cu cartea asta am zis câte ceva pe aici. vreau să zic că niciodată nu m-a scârbit atât de tare un personaj. m-ai tare decât acest […]

zi una de jale

