Horns up to Maleficent!

image

   ATENŢIE: Aceasta nu este o recenzie, ci o tentativă – un spoiler de la un cap la altul; nu citiţi dacă n-aţi văzut deja filmul, pentru că mă veţi injura. Nu știu despre alţii, dar eu injur lumea care dă din casă fără să anunţe.

Cred că nimic nu este mai dureros decât să ţi se taie aripile. Poor Maleficent ! Sincer, nu mi s-a părut o răzbunare feroce, cred că Stefan și-a meritat soarta. Habar nu am cum să consider gestul lui: unul de apărare sau unul de trădare. Oricum, a fost de neiertat.
Tot la capitolul Stefan (Stephen King, numai eu pot face asemenea conexiuni), n-am inţeles: după ce a aruncat toate chestiile alea de lemn, care am uitat cum se numesc, din palat, de ce a mai trimis-o pe Aurora in pădure și el s-a baricadat in castel? Mai ales că voia s-o protejeze de Maleficent, nu să i-o arunce in braţe. Și până la urmă ea urma să se inţepe, nu el. Mă rog, multe nepotriviri, multe lucruri ilogice sau lăsate in aer fără nicio explicaţie – de exemplu, cum se făcea că Maleficent era singura zână innaripată din acel regat? Am inţeles, i-au murit părinţii, dar puteau spune măcar că a fost singura innaripată care a supravieţuit in urma unei lupte intre cele două regate. Clișeu, dar da. Povestea nu e completă, sunt omise multe lucruri. Dar intr-un fel, pentru mine toate lucrurile aceastea ilogice fac povestea mai credibilă. Pentru că nimic nu e logic, viaţa e ilogică, noi facem lucruri fără sens sau negândite, ori dictate de sentiment. De moment.
Cu toate acestea, n-am mai intâlnit povești in care protagonistul să fie in același timp și antagonistul. La inceput, Maleficent a fost bună. Durerea, pierderea, trădarea și setea de răzbunare au transformat-o, dar cu toată costumaţia ei de care Morticia Addams cred că este foarte mândră, mie mi s-a părut un personaj foarte simpatic, mă distra când ii spunea Aurorei „bestiuţă” și se vedea că oricât de mult incerca să o urască nu putea. Dar la sfârșit a redevenit bună. De fapt, eu nu cred că a fost vreodată rea, ci doar orbită sau robită, mai bine zis, de anumite sentimente. Nu mi s-a părut o poveste intunecată. Nu mi s-a părut nici măcar o poveste pentru copii. Iar in afară de Maleficent – cât ador numele ăsta!!! – și de Stefan, care și-a jucat binișor rolul de om nebun, poate și Diaval, că a fost simpatic și a fost destul de drăguţ incât să o crească el pe Aurora, pentru că incapabilele alea de zâne erau stupide și jalnice, cam așa au fost mai toate personajele: de umplutură. Chiar mă intrebam inainte de film dacă in afară de Maleficent și Aurora mai există și alte personaje.
Mă bucur că s-au tratat și altfel de probleme, valori, faţă de alte filme Disney, deși dragostea dintre un om și-o fiinţă fantastică nu e tocmai foarte originală. Setea și sacrificiile pentru orice formă de putere,  răzbunarea, consecinţele ei, regretul, incercarea de a repara un rău deja făcut, in schimb, sunt probleme foarte actuale și totuși, nu prea abordate. Și sărutul dragostei adevărate, desigur. Am auzit multă lume la sfârșitul filmului plângându-se că nu a fost un sărut adevărat. Dragostea are atât de multe forme, incât mă bucur că acest film a mai distrus un clișeu și a abordat altfel ideea de iubire.

Grafica excelentă! Nu mă omor eu după filme 3D, fiindcă port ochelari și abia m-am obișnuit cu ideea că trebuie să port o pereche, dar cu două perechi, una peste alta? E aiurea și imi alunecă de pe nas, dar Maleficent a meritat, nici nu cred că am clipit 97 de minute, să nu cumva să pierd vreun detaliu al acelei lumi fan-tas-ti-ce. Da, iși merită numele.

Inainte de film:
Eu: Cât am așteptat filmul ăsta, parcă văd că e o porcărie.
Aky: O să fie fain! Iar dacă nu o să fie fain, tot o să fie fain. Fiindcă nu vreau să mă gândesc că am pierdut 97 de minute degeaba. Deci o să fie fain. Pentru că așa vreau eu. Chiar dacă nu o să fie fain. Dar iţi zic eu că o să fie.
După film:
Aky *cheshire cat smile*: A fost fain !!!

Am vrut să scriu recenzia in timpul filmului, dar mi-am dat seama imediat ce am intrat in Quick Press, că pentru prima oară am nimerit cu vecini normali, care nu pleoscâie, râgaie, foșnesc, horcăie, râd in hohote, vorbesc la telefon sau se fâţâie, am apreciat asta și mi-am propus să nu-i deranjez.

Posted from WordPress for Android

Un răspuns to “Horns up to Maleficent!”

  1. teofanna15 Says:

    Mi-a placut supermult filmul :D:D:D A fost faaaain.Dar ai dreptate… multe lucruri ilogice.Asa e si Frumoasa adormita.. adica primul film… o duce in padure si el se inchide in castel, etc.Poate la anu apare si povestea lui Stefan… :)):D

zi una de jale

