Porcii noștri din coteţ.

Masterchef este o comedie de groază, unde niște teroriști deghizaţi in bucatari masacrează un grup de amatori de bucătărie. De ce? Haha, dracu’ știe.
Bun, deci chemi un grup de oameni care n-au idee de bucatarie – fac asta pentru familie și prieteni, iar toată lumea știe cât de ipocrite-s persoanele apropiate, pentru că deși vor să te facă să te simţi ca un leu in bucătărie, in loc să-ţi dea cu parul in cap ca să te ambitionezi și să te perfecţionezi, te laudă lasându-te să te mulţumești cu ceea ce faci și să stagnezi la nivelul tău de struţ de mongolia – iar tu te aștepţi să le știe pe toate? Eu nu inţeleg ce vrea emisiunea asta sa demonstreze, că poţi invăţa să gătești de acasa? O repetă pe aia la nesfârșit cu „nu e scoală de bucatari”, atunci ce sfecla marinată a vieţii mele e, când nu te lasă să te inscrii dacă deţii diplome și alte căcături care atestă faptul că știi bucătărie? Fiecare probă e ca o lecţie, pe care dacă o pricepi, treci mai departe. E ca atunci când ai test la școală, doar că in loc să inveţi in pauză, inveţi in timp ce gătești și extratoklingorepltilienii iţi transmit  informaţii prin mărar, ţelină sau pana mea. Dacă ceea ce caută ei este talent in bucătărie, treaba pute. Puţine persoane sunt inzestrate cu așa ceva, ceea ce fac ei cu preselecţiile e o prostie, fiindcă ei se pot pregăti pentru asta preparând același căcat de zece ori acasă. Primele probe, din nou, n-ai nevoie de talent sa tai ceapa, eventual indemânare, exerciţiu. Probele de imaginatie, din nou, n-ai nevoie de imaginaţie dacă ai gătit ceva la viaţa ta și ai o dram de bun-gust care te impiedica sa faci din farfuria aia o fustă hula. Ah, și probele cu mimă mi se par o bătaie de joc.
Mă enervează că atâta promovează perfecţiunea și gătitul ca la carte, bă dar nu văd pe nimeni sa-si prindă părul când gătește. Ori părul in mâncare e trademark Masterchef.
Și mai sunt și acești chefi, niște personaje dubioase, cu excepţia lui Florin, care e mai tânăr și blând, adică Mortul și MistreţChef a.k.a Porcul Nostru Din Coteţ (e nevoie de traduceri?). Mortul e ăla „dur”, mutra lui inexpresivă, ochii lui de pește mort, poziţia lui ţapănă… totul aduce a mortaciune. Apoi PorculNostruDinCoteţ, care nu numai că are o mutră de porc, dar mai ii este și predestinată: are comportamentul unui porc – nesimţire bucureșteană (dacă ești bucureștean nu trebuie să te simţi ofensat, doar cinusidete | glumesc, n-am nimic cu bucureștenii | glumesc din nou).
Nu spun că nu ar știi meserie, e fix treaba lor, dar fac o paralelă intre alte emisiuni de bucătărie și Masterchef și am ajuns la concluzionul că Masterchef e show și nimic altceva, o panaramă care testează legile gravitaţiei și creează un mediu ambiental in care ademenesc extratoklingoreptilienii să se simtă ca la ei acasă. Nu mai aruncaţi cu farfurii, oameni buni! Prea mult vedetism, prea multă afectare și severitate transformată in miștocărie și ţigănie gratuită. Trăim in România, chiar mai aveam nevoie de incă o tură prin mahala? Eu mă uit la o emisiune de gătit și ei imi arată cum se ceartă concurenţii pe autocar.

Dacă stau să-mi aduc aminte bine, intr-un singur episod le-am auzit pe toate: perișoare fără orez, ciulama roz, chiftele cu scorţișoară, tort de bezele cu pandișpan, ouă pasteurizate, prăjitură rahat cu moţ… Ce mai, Masterchef!

Posted from WordPress for Android

zi una de jale

