Piei Satană!

Afară se arată in sfârșit soarele după atâta ploaie, iar eu stau in casă, sâmbăta, și invăţ la mate, că tuta s-a trezit să ne dea teză din toată materia de a XI-a.
Mă depășește toată treaba asta cu matematica, la ce căcat e bună? Cu ce șerpele meu o să mă ajute limitele, asimptotele și cele 22 de formule de derivate in viaţa reală? Hai că algebra parcă o mai inţeleg, ii mai găsesc o logică din când in când, deși nici folosul ei nu mi-e clar. Dar analiza… Piei Satană! Cică dezvoltă mintea, ajută in afaceri? Frate, eu abia sunt in stare să fac o impărţire pe hârtie, dar am o minte de afaceristă, scot bani din piatră seacă.

Mie nu mi-a plăcut niciodată școala, mereu a trebuit să fiu impinsă de la spate să invăţ. Asta până in clasa a III-a, când bunica mea a căzut la pat cu cancer, iar fratele meu fiind foarte mic a trebuit să-l cresc, mai tot timpul singură, așa că alor mei le-a fost milă de mine și m-au lăsat in pace. Așa că in I-IV n-am asimilat nimic. In V-VIII am avut o profă atât de calmă incât mă adormea la oră, nu pricepeam nimic deși imi explica de o sută de ori același căcat, iar eu mă simţeam prost pentru că ea chiar iși dădea silinţa să mă facă să inţeleg, iar eu eram bună de plantat. Fiind tot timpul la un pas de corigenţă, prin clasa a VII-a m-am ambiţionat și mi-am scos media 7 pe primul semestru, naiba știe cum, iar in a VIII-a am rămas corigentă pe primul semestru. Faceam meditaţii cu diriga la 7 dimineaţa, inainte de ore, ca să mă rezolv. Am făcut juma’ de an meditaţii intense pentru examenul de-a VIII, n-aveam sâmbătă liniștită, să-mi bag pula. Și cât am luat? 3.15
Mie acum imi vine să râd, dar la momentul ăla a fost cea mai mică notă din școală la mate. Și cu toate astea, m-am dus la Real, Știinţe ale naturii, cu gândul să mă axez pe română și biologie, dar nu, noi facem matematică de parcă ar fi singura materie la care dăm bacul (am mai spus asta, nu?). Oricum, am rămas pe vară in a X-a și cred că am fost singura dintre corigenţi care chiar a invăţat. Se mirau astea care corectau, iși făceau cruce că a luat cineva 7-le. Eveniment. Păi la cât am fiert in suc propriu, meritam măcar atât. Diriga făcea ture pe lângă mine, „bă, da nu ești proastă, ești o puturoasă”. Adevărul adevărat este că, eu chiar sunt proastă: matematica, fizica, chimia – fută-le dzo.
Sunt teste la mate când fac de 6-7 și sunt când fac de 3-4. Diriga și profa de mate se vorbesc mereu mai nou, văd, despre ce-mi poate pielea fiindca niciuna nu știe dacă-s proastă sau doar am noroc la unele teste. După simularea de anul ăsta, nu spun cât am luat că notă mai jalnică nu se putea, profa de mate mi-a ţinut un discurs despre faptul că ea crede că se intâmplă ceva in sufletul meu și că nu-mi pot controla sentimentele iar eu eram: DE UNDE CRISTOȘEL LE SCOŢI, FEMEIE? Iar de atunci inaintea fiecărui test mă intreabă cum bate vântul azi? in ce mood esti? Treaba e simplă, dacă n-a fost in stare să observe atâta lucru, mi-e clar la ce-o ajută matematica ei…
Mie imi e ușor să rezolv probleme care au reţetă clară, e singurul domeniu in care imi plac reţetele(bine, și gastronomia, pentru că nu pot să reţin nici reţeta de aluat de clătite). Gen: Sistem Cramer, ai un număr de formule, care se aplică ușor și intr-o anumită ordine, adică pe care nu trebuie să le gândesc, ăă..o fi cu factor forţat, pentru că nu sunt capabilă să reţin atâtea căcaturi. Dacă-mi dai o problemă in care nu se specifică exact ce am de făcut și nu-mi dai un șut in cur, eventual și indicaţii… m-am căcat. Nu-mi merge mintea, frate, nu știu ce fac la Bac. Să mă mut e cam târziu, plus că istoria și geografia mă plictisesc de mor. Mereu mi s-a spus că dacă m-aș duce la Uman aș fi premiantă fără să fac vreun efort, dar serios.. bac la istorie și geografie? Mi se pare aiurea, prea ușor, frate. Și ce te faci după, profesor? NO.

Și ce mi se pare de căcat e că noi facen exerciţii ușoare in clasă și acasă ni le dă pe alea mai dificile. Să-mi fete mâţa-ntre cearceafuri de nu mă cac pe mine dacă imi pică așa ceva la test/teză/bac. Singurul lucru de care sunt conștientă este că n-am pus limită peste tot, in rest … prăpad. Adică debila asta se așteaptă să duc un astfel de exerciţiu până la capăt? Eu fac feștanie dacă reușesc să aplic L’Hospitalul.

image

Nu mai vorbesc de rahaturile alea de exerciţii, de exemplu cu sin&cos, in care numai reţii un tabel și pui valorile din tabel in dreptul exerciţiului și Voila! Cu ce mă ajută, frate?

Cum liceul meu este implicat in tot felul de proiecte, in fiecare semestru vin buluc ca schimb de experienţe polonezi, turci, ucrainieni și toate naţiile pământului. Partea interesantă este unii vor să participe la ore, de info, sport alea-alea și ne mai repartizează câte un elev, gen ai grijă de ăsta, comunicaţi alea-alea, ok: păi cum să nu mori când auzi că bulgarii invaţă impărţirile in clasa a VI-a? Că suedezii nu știu ce-s alea comentarii literare. Și cum să nu ţi se urce sângele la cap când un profesor englez se zgâiește la tablă speriat și spune că ce invăţăm noi in clasa a IX-a la matematică, la ei se invaţă la facultate? Să nu mai zic de canadianca de 16 ani care nu știa să rezolve o funcţie de gradul doi. Noi suntem români, frate, avem trei creiere, trebuie să invăţăm mai mult și s-o ducem mai prost.

M-a luat durerea de cap. Incă e soare, să-mi bag…

Posted from WordPress for Android

Un răspuns to “Piei Satană!”

  1. teofanna15 Says:

    Si eu sunt la fel de revoltata … dar pe fizica :))):D

zi una de jale

