Pentru că profesori și pentru că idioţi.

Am scris despre invăţământul românesc, acum o să scriu despre profesori. Aceste nimicuri, care au pretenţia să facă din noi oameni și să ne pregătească de viitor. Pe mine aceste nimicuri mă termină psihic. Trec peste faptul că diriga e o teroristă, care injură toată ziua, minte cum respiră și urletul ei se aude de la parter. Trec și peste faptul că profesoarele de română se pupă-n cur intre ele, in termeni literari. N-am să critic modul lor de predare, pentru că nu prea au așa ceva. Dar nu pot trece cu vederea faptul că niște oameni de nimic, cu o grămadă de gunoi in loc de creiere și parveniţi ne sunt serviţi nouă ca modele. M-am gândit să-mi inșir toţi profesorii pe care i-am avut și de care imi amintesc, cu insușirile lor, ca să-mi dau seama câţi dintre ei sunt sau au fost sănătoși la cap și de la care am avut câte ceva de invăţat:
1. Prima profesoară de religie. O dubioasă și-o antipatică. Cu o mutră prea serioasă pentru materia pe care o predă. Obișnuia să ne pună câte șase inși in cerc, iar pe restul să se izbească de noi pentru a intra in cerc, ca să ne arate cum funcţionează spermatozoizii, ca apoi să ne-o trântească grav pe aia cu: „mulţumiţii lui dzo că va făcut”.
2. Profesoara de franceză din clasa a V-a. Era genul de babă, pe care dacă o intrebai ceva de Ceaușescu, nu-și mai amintea de lecţie, urmând ca toată ora să-ţi povestească despre șoarecii din debara, cum și-a pierdut cheile de la casă și cum ia băgat tijă  când și-a rupt degetul mijlociu. Obișnuia să mai arunce telefoane pe geam, de la etajul 1.
3. Profesoara de limba română VI-VIII (pentru că de aia din clasa a V-a nu-mi amintesc mai nimic). O chestie de om, mai pitică ca mine (și nu credeam că e posibil așa ceva), neagră și anorexică. Avea o gură cât o pulă, nu știu cum să zic, că „șura” e prea mainstream. A fost prima profesoară pe care am urât-o. Incă o urăsc, când aud de ea mă iau nervii de la stomac. O dată i-am zis să se ducă dracu’. Incă sunt mândră de mine, a meritat-o. O crizată și-o terminată ca aia, mai rar. Am rămas cu sechele, când aud pe cineva că ridică tonul imi vine să fug. Era genul ăla, avea tupeu când e doar cu noi, când apărea diriga sau oricare alt profesor era mielușică, avea o faţă surâzătoare și iși schimba glasul intr-un ciripit dulce de păsărea. Parcă ar fi spus: „sug pula”, așa suav. Un gunoi mic.
4. Diriga V-VIII, de mate. O doamnă, foarte calmă. Atât de calmă incât de ne adormea la oră. Gândește lent orice nu-i legat de matematică și pare absentă tot timpul. Poate-i și vârsta. N-am invăţat nimic de la ea, dar când am văzut-o plângând la ultimul clopoţel, din milă, am vărsat o lacrimă, iar colegii mei au crezut că-mi pasă de ei. A fost induioșător, am părut și eu umană. Ii mulţumesc.
5. Pitica, profa de desen. O altă chestie mai pitică decât mine, care indiferent ce anotimp era se imbrăca la fel: 10 kg de haine negre. O dată Lolo a vrut să-i taie părul când nu era atentă și l-a prins ca o ninjah la fix. L-a pus să scrie o declaraţie pe care ia dictat-o cuvânt cu cuvânt. Mi se pare și mai ciudat când mă gândesc că erau vecini.
6(66). Scoica, profa de franceză. Altă teroristă. In fiecare an iși alege victimele. In a 8-a am fost eu. Avea ea ceva cu faptul că-mi ţineam scaunul nu-știu-cum, și băga chestii de genul că incerc să mă „izolez” de lume și alte abureli. Crede că toţi băieţii din școală au fantezii cu ea, deși ea aduce mereu subiectul. Dacă nu se ia de tine, din orice căcat nu se simte bine: dacă nu ţi-ai făcut tema, de ce nu ţi-ai fãcut-o?; dacă ţi-ai făcut-o, cum ai făcut-o că tu nu știi franceză?.
7. Profa de franceza din a IX-a. O babă nebună, care a bătut-o pe o colegă cu o coajă de banană. După prima oră pe care a avut-o cu noi i s-a făcut rău in cancelarie și era să leșine. Anul ăsta ia ţinut locul trei ore profei actuale și a căzut o ușă pe ea. Nu cred că suntem noi nebuni, cred că ea este ghinionistă.
8. Proful de muzică din a V-a. N-avea nicio treabă cu muzica, ne dădea note pe intrebări de genul „Ai fost vreodată la restaurant?”.
9(99). Profu’ de latină. Vorbește de te adoarme. In ultimul timp e obsedat de masonerie. Plimbă un documentar despre simblorile masonice dintr-un videoclip de-al Rihannei, pe care l-a arătat la toată școala. E dus, omu’.
10. Profa de mate IX-XI. Este foarte modestă, se crede frumoasă, deșteaptă, perfecţiunea intruchipată. Are 36 de ani și locuiește cu mă-sa. N-ai cum să le ai pe toate, nu?
11. Profa de psihologie. Când o intrebai ceva se scărpina in nas inainte să-ţi răspundă. A predat la pușcărie, se inţelege.
12. Proful de istorie. Vine la oră, trântește catalogul pe unde apucă, il intreabă pe G scorurile la ultimele meciuri, injură pe x, y. Nu prea predă, dar și când o face se plimbă prin clasă impărţind pumni și palme băieţilor sau smulgând pixurile fetelor și adresându-le intrebări elegante de genul „de ce nu scrii, fă?”
13. Profa de tehnologie din generală. Era imposibil să-i adresezi un cuvânt femeii ăleia. Dacă te apropiai puţin de ea incepea să repete ca o papagală:  „Iar vorbim? Nu vorbim, nu vorbim! Nu vorbim !”
14. Cioacă, proful de geogra. Un mototol. Nu putea ţine in frâu niște copii de clasa a VI-a. Cel puţin eu ieșeam din clasă când aveam chef, mai ales că aveam ore până la 18 când era beznă. Când protesta puţin, stingeam lumina și plecam.

Aș fi vrut să spun câte ceva despre fiecare profesor in parte, dar mi-am dat seama că sunt prea mulţi, ori prea banali și n-am avut ce invăţa de la ei, așa că mă opresc aici și o să vorbesc numai despre profesorii care nu m-au adormit la oră:
a) Profa de engleză. Engleză nu pot spune că m-a invăţat, am invăţat-o singură până in clasa a V-a când am inceput s-o facem la școală și de atunci n-am mai asimilat nimic nou, dar nici n-am avut medie mai mică de 9. Da, e arogantă și o doare in pix de de toţi, dar povestește cu noi(ăia 5 inși care pricepem ce vorbește acolo), ne recomandă cărţi, filme, site-uri, impărţim păreri, vorbim despre orice, desi are aproximativ 35 de ani, parcă ar fi de-a noastră, e deschisă și nebună. Dacă i se pune pata vine cu părul verde la școală (nu că nu l-a mai avut). Știe cam tot ce inseamnă muzică bună de la rock la hip-hop și avem câteva concepţii similare legate de viaţă.
b) Profa de bio. Are extraordinar de multe cunoștinţe, și nu numai de biologie. A fost intotdeauna profesoara mea preferată, nu știu sigur de ce. Mai multă biologie decât am invăţat la oră am invăţat din povestirile ei, pentru că niciodată nu ne-a predat o lecţie fără să dea exemple din viaţa reală.
c) Profa de economie. Am avut-o profesoară numai un semestru, dar a făcut cât toţi anii cu morţii ăia de mai sus. Ea e dovada vie că respectul il câștigi prin respect, nu ca profa de mate care și-l impune, că altfel ar băga-o ăștia zilnic in tomberon. Ea nu ne preda, ne invăţa să gândim materia ei, nu se mulţumea să ne trântească teoria, formulele și hasta la pasta. Și cu toate astea, aveam timp la ora ei să vorbim și alte lucruri ce nu aveau treabă cu economia.

Când ii aud cu „pe vremea noastră se invăţa și se lua bacul, nu așa”. Bun, și? Ai luat bacul și masterul cu 10 ca să predai intr-o școală mizeră pe un salariu de căcat și cu nervii intinși la maximum? Felicitări! Ești idolul meu.
N-am să incep să mă iau și de caractere lor că nu mai termin postzilla-ul ăsta. Degeaba ai 10 facultăţi dacă  caracterul tău e undeva pe lângă zero, iar eu mă laud că judec corect, nu exagerez, când e de apreciat e ok, când omul nu-i om, te piși pe el de gunoi mic.

Posted from WordPress for Android

2 răspunsuri to “Pentru că profesori și pentru că idioţi.”

  1. cat am ras doamne :)) tare post

zi una de jale

